Filem magiK

Filem MagiK | Salah satu filem melayu baru yang best dan menarik untuk ditonton di pawagam Malaysia pada bulan November 2023 adalah filem yang berjudul magiK

Jom Tonton Filem magiK

Filem magiK yang diarahkan oleh Yasu Tanaka ini akan ditayangkan di panggung wayang Malaysia bermula pada 30 November 2023 akan datang. magiK adalah filem terbitan dari 42nd Pictures Sdn Bhd dan ianya dibintangi oleh ramai pelakon hebat tanah air. 

Poster Filem MagiK

Antara pelakon yang terlibat dalam menjayakan filem magiK adalah Beto Kusyairy, Nadia Aqilah, Nam Rom, Ruminah Sidek, Roy Azman, Kamarul Eqifshah dan juga pelakon kanak kanak Qisya Hairulzain.

Informasi Ringkas Tentang Filem magiK

Tajuk Filem : magiK
Saluran : Pawagam
Tarikh Tayangan : Bermula 30 November 2023
Waktu Tayangan : -
Pengarah : Yasu Tanaka
Terbitan : 42nd Pictures Sdn Bhd
Pelakon : Beto Kusyairy, Nadia Aqilah, Nam Rom, Ruminah Sidek, Roy Azman, Kamarul Eqifshah, Qisya Hairulzain dan ramai lagi. 

Sinopsis Filem magiK 

Filem magiK mengisahkan tentang kehidupan seorang kanak kanak pekak bernama Kit yang tinggal bersama ibu dan bapanya di sebuah perkampungan yang terkenal dengan kelip kelip. 

Mereka sekeluarga datang dari keluarga yang kurang berkemampuan dan disebabkan itu bapa Kit bekerja sebagai pendayung yang membawa pelancong melihat kelip kelip.

Menariknya filem ini adalah apabila Kit bertemu dengan seekor kelip kelip yang seolah olah boleh berkomunikasi dengannya. 
Terbaru Lebih lama