Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Di Kelantan 2024

Jadual waktu berbuka puasa dan imsak di Negeri Kelantan ramadhan 2024 | Jadual waktu berbuka puasa dan imsak sangat penting sebab tak nak nanti tersilap pula maklumlah setiap negeri ada beberapa zon dan daerah yang berbeza. betul tak?

Jadi, khas buat warga Kelantan aku nak kongsikan jadual waktu berbuka puasa dan imsak untuk bulan ramadhan 2024 supaya korang dapat menyemak waktu berbuka dan imsak bulan ramadhan 2024 di daerah dan zon masing masing dengan tepat. 

Jadual berbuka puasa dan imsak 2023 di Kelantan

Sebelum itu aku nak maklumkan kepada semua pembaca bulan ramadhan tahun ini kita akan menyambutnya bermula pada hari selasa tanggal 12 Mac 2024 bersamaan dengan 1 Ramadhan 1445H. Berkaitan dengan jadual berbuka puasa dan imsak 2024 pula ianya dirujuk melalui laman sesawang rasmi Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Di Kelantan 2024 Mengikut Zon

Untuk pengetahuan korang, di Negeri Kelantan Darul Naim hanya mempunyai 2 zon sahaja iaitu zon 1 (Jajahan Kota Bharu, Bachok, Pasir Puteh, Tumpat, Pasir Mas, Tanah Merah, Machang, Kuala Krai dan Gua Musang (Daerah Chiku)) dan zon 2 (Jajahan Jeli, Gua Musang (Daerah Galas dan Bertam) dan Jajahan Lojing).
Terbaru Lebih lama