Sepetang Di Sana.

Disana? dimana agaknya? bunyi macam jauh giler kan..tapi kat dalam mesia jugak ha..pergi dataran merdeka sajor sebab ada kerja katenya. so, aku pergilah dengan penuh kegigihan untuk membina jati diri yang kuat bagi meneruskan kehidupanku yang makin goyang ini. giler tak goyang..cuaca sekarang nih pulak berirama dan serentak dengan perasaan aku jer..kejap hujan kejap cerah..penuh dugaan sangat..*harap harap ade producer filem baca pendahuluan entry aku yang begitu puitis nih..mana tau  ayat ayat diatas nih difilemkan suatu hari nanti..baru meletopsss...ngaumm..


Victorian Fountain.

seperti yang diberitahu pada perenggan pendahuluan, aku ke dataran merdeka sebab ade kerja..kerja ape tuh, biarlah aku simpan disudut hatiku ini. berahsia giler kan.. kau hado? sebelum nih aku ade jugak ler datang ke dataran merdeka tapi aku buat endah tak endah jer dekat Victorian Fountian nih..name die yang glemer tuh pon aku baru tahu hari ini.. sadis betul..at least bertambah jugaklah pengetahuan aku yang tak berapa nak tahu nih.


motip amek gambar rumput. mungkin sebab nak bagitahu korang semua aku nih  pencinta hijau...bak kata omputih "Go Green"..sayang kat kaler hijoo sampai tak makan benda benda kaler hijo..contoh macam sayur. bukan tak suke makan sayur tapi sayang nak makan. *kukuh tak alasan untuk elak makan sayur? T__T..okbai.


ini pulak bangunan Sultan Abdul Samad. sapa sapa warganegara yang tak tahu..aku nak siku 3 kali pastuh rendam kepala dalam sup tulang. sepanjang aku kat sana..serious banyak giler bas persiaran berhenti ..bawa tourist melawat dataran merdeka. yang datang mesti amek gambar bangunan nih..dari jam 3 ptg sampai 6 petang..penuh jer orang..tak dapat nak snap gambar berdozen sebab phone tade bateri.pastuh balik..kroh..kroh.

Sepetang Di Sana. Sepetang Di Sana. Reviewed by Luqman Zakaria on 2/19/2013 10:03:00 pm Rating: 5

28 comments:

  1. huhuu...bestnye jenjalan~ sal alasan tak makan sayur tu...memang alasan yang paling kukuh aku pernah dengar bro hahaha!

    ReplyDelete
  2. hahaha....

    siku 3 kali bagi pengsan lepas tu buat sup...

    masa makan nak letak sambal kicap tak??

    kuikui

    ReplyDelete
  3. itu rumput! gmbrnya menawan skali! :)

    terbayang novel bola fixi

    ReplyDelete
  4. Bangunan ni cantik n bersejarah sbb tu jd tumpuan pelancong.. btw canti gambaq..

    ReplyDelete
  5. tempat pelancongan memey byk bas berenti jugkaks., ehhehe

    ReplyDelete
  6. Betul..cantik gambar..Tempat ni dekat je dengan kita tapi bila tengok dalam gambar mcam dekat negara orang pun ada..hehe..sejarah tu.

    ReplyDelete
  7. eh sya baru tahu la pasal Sultan Abdul Samad tu..mohon jgn siku kepala sya

    ReplyDelete
  8. Gambar bangunan Sultan Abdul Samad tu terasa macam, 'eh betul ke kat negara kita ni' sebab gambar tu semart sangat. Ni photographer hebak ni. Saya tangkap gambar pun senget-senget XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. tade hebaknye...semua org boleh amek..sy pon amek pastuh edit2 ler..

      Delete
  9. cantik pulak gambar rumput tu... tapi alasan tak makan sayur tu mmg tak boleh terima la... :P

    ReplyDelete
  10. Pandai amik angle gambar..nice..suka watermark gambar tu..simple but stylo ^^

    ReplyDelete