Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Di Johor 2024

Jadual waktu berbuka puasa dan imsak di Negeri Johor Ramadhan 2024 | Buat warga johor dan mereka yang menetap di sana artikel ini adalah untuk korang yang ingin mendapatkan jadual berbuka puasa bagi tahun 2024. 

Seperti yang kita semua tahu, bulan ramadhan untuk tahun 2024 akan jatuh pada hari khamis tanggal 12 Mac 2024 bersamaan dengan 1 Ramadhan 1445H. Tinggal beberapa hari sahaja lagi sebelum kita bertemu dengan bulan yang mulai ini.

Jadual berbuka puasa ramadhan 2023 di Johor

Jadi, untuk memudahkan urusan ibadah puasa warga Johor Darul Takzim aku akan kongsikan jadual berbuka puasa dan imsak bagi ramadhan 2024 yang dirujuk dari laman sesawang Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).

Jadual Waktu Berbuka Puasa Dan Imsak Di Johor 2024 Mengikut Zon

Bagi mereka yang tidak tahu, jadual berbuka puasa dan imsak di Negeri Johor Darul Takzim dibahagikan kepada empat (4) zon iaitu zon 1 (Pulau Aur dan Pulau Pemanggil), zon 2 (Daerah Johor Bahru, Kulai, Kota Tinggi, Mersing dan pulau pulau yang berdekatan denganya), zon 3 (Daerah Pontian dan Kluang) dan zon 4 (Daerah Batu Pahat, Muar, Tangkak, Segamat dan Gemas Johor).
Terbaru Lebih lama