Drama AI.5YA

Drama Viu Original She Was Pretty Malaysia lakonan Aiman Hakim Redza dan Diana Danielle telah pun tamat baru baru ini dan sekarang korang boleh menonton Drama Viu Original yang terbaru di aplikasi VIU bertajuk AI.5YA secara percuma.


Drama Viu Original AI.5YA mula ditayangkan 18 Ogos 2022 yang lepas. Drama Ini akan menemui penonton pada setiap hari khamis secara percuma. Jadi, korang boleh download Viu  dan tonton drama AI.5YA sekarang.

Drama AI.5YA dibintangi oleh Zizan Razak dan beberapa pelakon lain seperti Mia Sara Shauki, Afdlin Shauki, Ako Mustapha dan ramai lagi. 

Sinopsis Drama AI.5YA

Drama AI.5YA mengisahkan tentang seotang content creator yang terkenal dengan content prank iaitu Jehan Jinx yang dipegang oleh Zizan Razak. Disebabkan oleh content prank yang melampau, jehan kehilangan pembantu.

Sebagai ganti, Dato' Soffar (Dato'Afdlin Shauki) memberi dana kepada Jehan untuk dapatkan robot android bagi membantu Jehan dalam menjalankan pekerjaannya tetapi malangnya robot yang sepatutnya Jehan dapat tertukar dengan robot android pembantu rumah AI.5YA (Mia Sara Shauki). Jehan terpaksa memprogram semula AI.5YA supaya boleh menjadi kru dan membantunya untuk membuat content.

Banyak perkara menarik yang berlaku selepas itu yang membuatkan Jehan terpaksa merahsiakan identiti AI.5YA. Apa yang berlaku? Jom tonton sekarang di Viu.

Informasi Tentang Drama Viu Original AI.5YA (10 Episod)

Tajuk Drama : AI.5YA
Tarikh Tayangan : Bermula 18 Ogos 2022
Waktu Tayangan : Setiap Khamis
Pengarah : Dato'Afdlin Shauki
Terbitan : Petra Vision Works
Lakonan : Zizan Razak,Mia Sara Shauki, Dato'Afdlin Shauki, Ako Mustapa, Elly Arifin, Emma Sofea, Faradhiya, Ozlynn Waty, Khir Rahman dan Ian Haziq.

Tonton Episod 1 hingga Episod Akhir Drama Viu Original AI.5YA

AI.5YA Episod 3
AI.5YA Episod 4
AI.5YA Episod 5
AI.5YA Episod 6
AI.5YA Episod 7
AI.5YA Episod 8
AI.5YA Episod 9
AI.5YA Episod 10
Terbaru Lebih lama