Jejak Masjid Di Kelantan | Masjid Al-Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Jejak Masjid Di Kelantan | Masjid Al-Sultan Ismail Petra Kubang Kerian | Kembali lagi dalam segmen Jejak Masjid Di Negeri Kelantan! Untuk kali ini aku nak bawa korang ke Masjid Al-Sultan Ismail Petra yang terletak di Kubang Kerian. 

Gambar Bangunan Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Pada Pendapat aku senibina Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian ini sangat simple. Berbeza dengan masjid masjid lain yang cantik di Kelantan, ianya tiada ukiran klasik dan gah tetapi ianya masih nampak menarik dan unik.

Gambar Bangunan Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Gambar Bangunan Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Masjid Al Sultan Ismail Petra yang berwarna kelabu ini memang sangat cantik kan walau pun simple tapi nampak kukuh. Untuk pengetahuan korang masjid ini mula dibuka kepada umum pada tahun 90an lagi dan ianya masih lagi gagah berdiri sehingga sekarang. Pada masa yang sama juga ianya sangat besar mampu memuatkan lebih kurang 5000 jemaah dalam satu satu masa.

Gambar Dalam Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Gambar Dalam Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Keadaan dalam masjid pun sangat cantik dan selesa untuk menunaikan ibadah. Waktu aku singgah di masjid ini kebetulan waktu tuh tengah zohor. Jadi, aku gunakan peluang yang ada untuk solat berjemaah dekat sini. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar. 

Untuk korang yang datang ke masjid ini, Tandas yang disediakan oleh masjid berada berasingan dengan bangunan utama. Jadi, untuk ingin menggunakan tandas ianya berada di bahagian belakang masjid.

Tandas Di Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Tandas Di Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Keadaan tandas di Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian sangat bersih dan selesa sewaktu aku singgah. Masjid ini menjadi tempat persinggahan ramai orang yang datang jalan jalan dekat kelantan untuk menunaikan solat.  Korang jangan risau tentang parking sebab ruang parking di masjid ini sangat banyak. Korang boleh parking dibahagian depan dan juga belakang masjid. 

Maaflah kalau tak ada info yang menarik berkenaan dengan masjid ini sebab aku cuba cari info tetapi sayang tiada info menarik yang boleh dikongsikan dengan korang semua. 

Masjid Al Sultan Ismail Petra Kubang Kerian

Alamat : Jalan Kubang Kerian, 16150, Kota Bharu, 70a, Jalan Sultan Yahya Petra, Kubang Kerian, 16150 Kota Bharu, Kelantan
Nombor Telefon : 09-765 4248
Terbaru Lebih lama