Pengalaman minum Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet | Arwa Cafe

Pengalaman minum Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet | Arwa Cafe | Ada tak diantara pembaca blog luqman zakaria yang suka minum kopi? Kalau ada, korang kena baca artikel ini sampai habis sebab saya nak kongsikan pengalaman minum Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet dari Arwa Cafe.

Arwa cafe dengan Red Beet & Sarang Burung Birdnest

Tak boleh dinafikan dekat luar sana memang banyak jenama yang mengeluarkan minuman berasaskan "kopi". Betul tak? Tapi Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet ini sangat berbeza sebab korang akan dapat banyak kelebihan kerana ianya mengandungi beberapa bahan yang sangat bagus untuk tubuh badan kita. 

Sebelum bercerita lebih panjang tentang pengalaman, Jom saya kongsikan tentang  Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet dengan lebih details supaya korang tahu kenapa saya teringin sangat nak cuba coffee dari Arwa Cafe nih.

Apa yang menarik tentang Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet dari Arwa Cafe?

Untuk pengetahuan korang, Arabica Coffee Latte mengandungi serbuk kopi arabica, sarang burung, ubi bit, krimer tanpa tenusu dan juga oligofructose. Apakah kelebihan bahan bahan ini? Jom saya terangkan. 

Arwa Coffee Oligofructose Birdnest & Red Beet

Serbuk Kopi Arabica/Instant Coffee Arabica Powder

Salah satu kelebihan serbuk kopi arabica adalah ianya dapat meningkatkan stamina di dalam tubuh badan supaya kita menjadi lebih bertenaga dan segar kerana serbuk kopi ini mengandungi kafein yang agak tinggi. Selain itu, ia juga dikatakan dapat  mengurangkan masalah stress dan risiko Alzheimer.

Sarang Burung/Birdnest

Sarang burung adalah salah satu bahan yang sangat popular sejak dari dulu lagi kerana ianya bermanfaat bukan sahaja untuk kecantikan bahkan juga untuk kesihatan. Antara kebaikan sarang burung untuk kesihatan tubuh badan kita adalah seperti berikut.

  1. Melancarkan perjalanan darah pembuluh.
  2. menambahkan selera makan.
  3. Dapat membaiki saluran pencernaan.
  4. Mengurangkan dan mencairkan kahak.
  5. Melegakan batuk.
  6. Pengambilan sarang burung untuk ibu mengandung dapat melegakan sakit lebam, pinggul dan juga menguatkan paru paru bayi yang dikandung.
  7. Ia juga dikatakan bagus untuk luka dalaman contohnya luka bersalin.

Arwa Cafe Birdnest & Red Beet

Ubi Bit/Red Beet

Arabica Coffee Latte ini juga mengandungi Ubi Bit yang mempunyai pelbagai jenis khasiat. Antaranya adalah dapat merendahkan tekanan darah dan meningkatkan pembentukan nitrik oksida. Ubit bit juga dapat membantu dalam proses menyahtoksin kerana ianya mengandungi Betaine yang dapat mencegah dan mengurangkan  pengumpulan lemak dalam hati kita. 

Selain itu, Ubi Bit mempunyai zat besi yang tinggi. Kalau korang ada masalah sembelit, ubi bit dapat membantu sebab ianya kaya dengan serat. Akhir sekali, ubi bit dapat mengurangkan risiko masalah mata. 

Secara keseluruhannya, memang banyak kelebihan yang ada pada Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet nih. Memang rugilah kalau korang tak cuba. Ok Sekarang ini, aku nak cerita pengalaman aku pulak.

Pengalaman minum Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet

Kalau korang nak tahu, saya nih walaupun masih muda tapi masalah kesihatan tuh tetap ada sebab berat badan berlebihan. Bila fikir pasal masalah berat badan nih memang stress dibuatnya. 

Alhamdulillah bila minum kopi nih nak buat artikel dekat blog dan kerja kerja lain pun boleh fokus sikit. Nak cakap stress tuh hilang terus tidaklah tapi berkurangan tu ya sebab bila stress dah kurang, nak buat kerja pun tak menjadi masalah sangat. 

Kebelakangan nih saya juga mengalami masalah pencernaan. Mana taknya, kurang makan sayur. Kiranya tak banyak serat dalam badan. Bila minum kopi nih bolehlah tambah kandungan serat dalam badan supaya masalah penghadaman tuh berkurang.

Arwa Cafe Arabia Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet 5

Macam yang saya kongsikan dengan korang, kopi nih mengandungi bahan bahan yang baik untuk tubuh badan. Jadi, saya harap dengan mengamalkannya secara berterusan boleh mengurangkan masalah kesihatan saya. Maklumlah, obesiti nih boleh mendatangkan masalah kesihatan lain yang lebih serious. 

Satu lagi, nak minum pun senang jer sebab kopi nih boleh dibancuh dengan mudah. Korang hanya perlu sediakan satu sachet Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet dan 120ml air panas. Yang bestnya korang boleh minum secara panas atau sejuk. Bila cakap pasal rasa pulak, korang jangan risau sebab kopi nih rasa dia sangat sedap! Mak saya pun dah cuba dan dia pun cakap benda yang sama. Excited nak cuba sebab dalam kopi nih ada sarang burung katanya.

Sebab tuh bila baca tentang kelebihan yang ada pada Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet terus saya nak cuba. 

Kelebihan Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet

  • Melancarkan saluran pernafasan dan menguatkan paru paru.
  • Melegakan sakit sendi badan.
  • Melancarkan peredaran darah.
  • Melawaskan sistem pencernaan.

Arwa Cafe Arwa Cafe Arabia Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet

Kalau berminat untuk cuba sendiri Arabica Coffee Latte with Oligofructose Birdnest & Red Beet nih, korang boleh rujuk maklumat yang saya kongsikan dekat bawah nih ya.

Harga Arabica Coffe Latte
  • Semenanjung 
    • 1 Pack RM55 
    • 2 Pack RM100
  • Sabah &  Sarawak 
    • 1 Pack RM65
    • 2 Pack RM120
*1 Pack mengandungi 20 sachet dan harga tersebut tidak termasuk postage.

Untuk pembelian dan menjadi ajen, korang boleh klik link Whatsapp ini > https://wa.link/5u0008


Selain itu, saya juga nak kongsikan berita baik untuk korang semua. Saya tahu ramai diantara kita sekarang menghadapi masalah dari segi ekonomi disebabkan oleh covid-19. Jadi, kalau korang  sedang berusaha untuk mencari sumber pendapatan insyaAllah dengan menjadi ejen produk Arwa Cafe dapat membantu mengurangkan beban yang dihadapi.

*Kelayakan untuk menjadi ejen hanyalah dengan pembelian 5 pack Arwa Cafe sahaja. Selepas itu, korang boleh mula menjual produk Arwa Cafe.
Terbaru Lebih lama