Filem Walid

Filem Walid | Salah satu filem melayu baru yang best dan menarik untuk ditonton di pawagam pada bulan September 2023 adalah filem yang berjudul Walid

Sebelum ini korang pernah tak menonton filem bertajuk Geran? Kalau korang pernah tengok dan suka filem tuh maksudnya korang mungkin akan suka dengan filem walid ini sebab pengarahnya adalah orang yang sama.

Jom Tonton Filem Walid

Filem Walid yang diarahkan oleh Areel Abu Bakar ini akan ditayangkan di pawagam Malaysia bermula pada 14 September 2023 akan datang. 
 
Poster Filem Walid

Filem Walid terbitan Layar Pictures Sdn Bhd dibintangi oleh Megat Sharizal sebagai teraju utama. Selain itu, filem Walid juga turut dimeriahkan dengan beberapa pelakon lain seperti Putri Qaseh Izwandy, Namron, Yusran Hashim, Sham Putra, Fad Anuar, Aliff Yasraff dan ramai lagi. 

Informasi Ringkas Tentang Filem Walid

Tajuk Filem : Walid
Saluran : Pawagam
Tarikh Tayangan : Bermula 14 September 2023
Waktu Tayangan : -
Pengarah : Areel Abu Bakar
Terbitan : Layar Pictures Sdn Bhd
Pelakon : Megat Sharizal, Putri Qaseh Izwandy, Namron, Yusran Hashim, Sham Putra, Fad Anuar, Aliff Yasraff dan ramai lagi

Sinopsis Filem Walid  

Filem Walid mengisahkan tentang seorang guru bernama Walid yang baik hati dan berdedikasi  mengajar kanak-kanak kurang bernasib baik di sebuah kampung tetapi malangnya berlaku kejadian aneh dimana beberapa orang pelajarnya menghilangkan diri. Dengan bantuan yang dia dapat, Walid cuba menjejaki pelajarnya yang hilang disyaki menjadi mangsa penculikan. 
Terbaru Lebih lama