Percutian di The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor sangat menyeronokkan

Percutian di The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor sangat menyeronokkan | The Kabin yang terletak di Pantai Remis, Kuala selangor ini sememangnya menarik dan unik kerana bilik bilik disini dibina menggunakan recycled shipping container. Sekiranya korang nak buat private function, family day atau gathering, The Kabin adalah tempat yang sesuai kerana mereka menyediakan banyak kemudahan contohnya macam BBQ Alfresco, Swimming pool, bilik karaoke, multi function room, basikal, kayak dan Stand up paddling board, games room dan wifi
*Alfresco - outdoor/open air
The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor
The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor Reception

Perjalanan kitorang dari Kuala Lumpur ke The Kabin mengambil masa lebih kurang satu jam. Sementara nak tunggu kunci bilik aku sempat amek gambar facilities yang ada dekat sini. 

The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor Parking Lot

The Kabin menyediakan parking lots juga untuk in house guests, jadi tak perlu risau pasal parking sebab parking lots yang disediakan agak luas. 


Swimming pool. Masa sampai tuh memang ramai dalam pool ini tapi gambar yang aku amek ini keesokan harinya masa nak check out sebab tuh kosong jer.


inilah BBQ Alfresco tuh. Masa ini tengah getting ready nak bakar ayam, ikan dan kerang.Malam tuh makan memang kenyang sebab banyak gila. Thank you pada korang yang tolong bakarkan sebab aku turun dari bilik terus ngap jer. haha. oklah jom kita tengok bilik pulak.

Bilik di The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor
Bilik untuk 4 orang tetamu
Bilik di The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor
Gambar bilik dari luar
Bilik di Pantai Remis Kuala Selangor
Antara kemudahan yang ada di dalam bilik
Bilik ini lengkap dengan mini fridge, TV, Astro, Coffee, Kettle, towels dan bathroom amenities. Bilik dekat sini ada beberapa kategori. Untuk maklumat berkaitan dengan jenis bilik dan harga korang boleh ke official website The Kabin. Dah tengok bilik kan. Sekarang kita pergi pantai pulak. Dekat jer dari the kabin korang boleh jalan kaki. Tak sampai 5 minit pon dah boleh sampai.

Hangout di Pantai Remis Kuala Selangor
Pantai Remis kuala selangor

Terubat jugaklah rindu ini walau pon feeling dia tak sama dengan Pantai Chenang.hehe. Ingatkan tak ada orang dekat sini tapi rupa rupanya siap ade gerai jual goreng goreng, layang layang. best la jugak.


Untuk pengetahuan korang, The Kabin ada sewakan basikal. Kalau tak silap aku RM10 sejam tapi tak pasti sebab kitorang memang tak tanya pon.

Suasana di The Kabin Pantai Remis Kuala Selangor

Best kan kalau petang petang lepak dekat sini. Boleh terlena ok dibuai oleh benda alah ini. Tapi sayang sebab aku discover tempat ini masa nak check  out. Tak sempat nak merasa. Kitorang check out awal dalam jam 9 pagi macam tuh sebab ada orang tuh kena kerja shift petang pulak. hehe. 


Nampaknya sampai sini sahajalah entry Edisi Travelog di The Kabin, Pantai Remis, Kuala Selangor. It was a great experience. Aku harap dapat join lagi outing yang macam nih in future. Oh yer! untuk korang yang bercadang untuk datang jangan lupa bawa mosquito repellent spray sebab dekat sini banyak blood suckers. hehe.
Terbaru Lebih lama