Fidget Spinner dapat mengurangkan stress mereka yang mengalami ADHD, Autism dan Anxiety. Benar atau Mitos?

Fidget Spinner dapat mengurangkan stress mereka yang mengalami ADHD, Autism dan Anxiety. Benar atau Mitos? | Menurut Wikipedia, Fidget Spinner ini dicipta pada tahun 1990 dan ianya menjadi popular pada tahun ini, 2017. Korang sendiri pon tahu kan sejak dari awal tahun lagi fidget spinner ini mendapat sambutan yang sangat hebat dan sehingga kini ianya masih lagi menjadi fenomena kerana ia dapat membantu penggunanya mengurangkan tekanan tapi sejauh mana kebenarannya? 
Fidget Spinner [credit to www.etsy.com]
Benar atau Mitos?

Menjadi satu persoalan yang agak sukar untuk dijawab. Ada yang bersetuju dengan kenyataan ini kerana ada sekolah yang membenarkan fidget spinner digunakan kerana ia dapat membantu pelajar focus di dalam kelas.

Aku ada juga baca beberapa artikel yang menyatakan tiada bukti dari segi scientific yang menyatakan fidget spinner ini mampu menangani stress untuk mereka yang mengalami ADHD, autism dan anxiety. Apa pendapat korang tentang isu ini? Apa kata kita beli satu dan cuba! mana tahu boleh hilangkan stress berkenaan dengan cukai pelancongan. hehe.

Fidget spinners [credit to edition.cnn.com]

6 Laman web yang menjual Fidget Spinner dengan harga mampu milik.

Sekiranya korang ini mendapatkan fidget spinner, aku listkan beberapa laman web yang menjualnya dengan harga yang sangat murah. Kalau nak beli untuk buat experiment tidak menjadi masalah sebab harga memang berpatutan. 
  • www.lazada.com.my
  • www.qoo10.my
  • www.lelong.com.my
  • shopee.com.my
  • www.11street.my
Terbaru Lebih lama