Pengalaman menjadi peniaga.

Assalamualaikum.
Macam mana nak mulakan entry untuk kali ini. Aku tak tahu nak membebel pasal apa sekarang ini sebab tak ada benda yang menarik untuk aku share. Benda benda lepas tuh banyak tapi terlalu biasa untuk dikongsikan.gittew.kan.

Maybe aku boleh ceritakan sikit pasal Maybank Games Carnival yang berlangsung selama 2 hari di Maybank Learning Centre yang berada di kajang nun jauh disana itu.haha. Nak dijadikan cerita kitorang ada bukak gerai jual makanan kat sana macam nasi lemak, pisang goreng dan  keropok lekor.




Selama dua hari tuh aku dapat rasa macam mana perasaan orang yang selalu bukak gerai jual makanan. Bila orang datang gerai kita beli makanan yang kita jual rasa bersyukur sangat. Lepas tuh bila orang yang sama datang lagi beli lagi lagi la bersyukur sebab dorang suka makanan yang kita jual. Tapi lain pulak rasanya kalau orang just datang tengok sambil buat muka lepas tuh blah. Memanglah kita tak boleh nak salahkan dorang kalau dorang tak nak beli kan..tapi perasaan nih rasa lain macam jer bila orang buat macam tuh..huhu.apa apa pon semua tuh pengalaman.itu jer nak cakap. peace :)



Terbaru Lebih lama