Hairdepot Loft menawarkan produk penjagaan rambut dan kulit kepala yang pelbagai

Hairdepot Loft menawarkan produk penjagaan rambut dan kulit kepala yang pelbagai | Hairdepot Loft adalah outlet yang sememangnya terkenal dengan produk produk penjagaan rambut. Produk penjagaan rambut yang dijual di Hairdepot loft ini kebanyakannya di import dari luar negera seperti Greece, Jepun, Australia, New Zealand, France, Taiwan dan lain lain lagi.


Aku yakin Hairdepot Loft mendapat sambutan yang menggalakkan dari pengguna diluar sana kerana ianya sudah berada dipasaran sejak dari tahun 2006 dengan lebih 30 cawangan di Klang Valley dan Johor Bahru. Baru baru ini, aku ke cawangan Hairdepot Loft di Melawati Mall yang baru sahaja dibuka pada bulan Ogos yang lepas untuk melihat sendiri produk produk penjagaan rambut yang ditawarkan oleh mereka.

Produk penjagaan rambut di Hairdepot Loft

Kali pertama menjejakkan kaki di Hairdepot Loft ini memang agak teruja sikit sebab setiap sudut dalam kedai ini penuh dengan produk produk penjagaan rambut yang aku tak pernah dengar pon sebelum ini.


Ada pelbagai jenis shampoo, conditioner, hair mask dan tonik boleh didapati disini. Disebabkan banyak sangat jenama yang ditawarkan memang rambang mata nak pilih tapi jangan risau sebab staff disini akan membantu korang memilih produk yang sesuai dengan masalah yang dihadapi.

Hairdepot juga menawarkan produk penjagaan diri yang lain untuk pelanggan mereka

Walau pon Hairdepot Loft menjual pelbagai produk untuk rambut, mereka juga mengambil peluang untuk menjadikan outlet ini sebagai tempat dimana pelanggan boleh mendapatkan produk penjagaan diri yang menyeluruh.


Antara produk produk penjagaan diri lain yang boleh didapati di Hairdepot Loft adalah face cleansermaskshower gel dan macam macam lagi. Apa yang menarik perhatian aku adalah "Styling Products" atau produk pengayaan rambut. 

Produk penggayaan rambut yang boleh didapati di Hairdepot Loft

Penggayaan rambut sangat penting untuk membuatkan kita nampak lebih berkeyakinan, kemas dan bergaya. Bagi mereka yang mempunyai rambut pendek, minyak rambut diperlukan untuk memudahkan mereka menggayakan rambut.
Produk penggayaan rambut yang aku nak share dengan korang untuk kali ini adalah dari Cab's Professional dan Midori Geniu-Styles. Ada beberapa produk penggayaan rambut yang semua orang wajib ada dalam koleksi mereka dan salah satunya adalah minyak rambut. Jom kita tengok beberapa jenis minyak rambut yang ada di Hairdepot Loft Melawati Mall.


Cab's pomade


Pomade menjadi satu trend dimana semua orang menggunakan minyak rambut jenis ini sebab bila pakai pomade, rambut akan nampak lebih kemas dan bergaya. Aku tak pernah guna pomade tapi kalau korang minta suggestion, aku akan recommend Pomade dari Cab's Professional sebab pomade keluaran mereka adalah water based. Penting ke water based atau tidak? Ya! penting sebab ianya lebih senang dicuci berbanding minyak rambut jenis lain.

Cab's creative styling wax


Sesetengah orang suka ubah style rambut. Kalau kat tempat kerja style rambut lain, lepas tuh bila dah balik mesti nak ubah style lain pulak. Kalau korang jenis yang macam ini, wax adalah pilihan yang tepat sebab wax takkan buat rambut jadi keras. Once dah apply, korang boleh re-style rambut banyak kali.

Cab's textural cool dull clay


Ini adalah favorite aku, dari dulu lagi aku suka pakai clay berbanding wax dan pomade sebab rambut nampak lebih natural. Aku tak suka effect shiny pada rambut, jadi clay adalah the best option out of all. Pakai minyak rambut jenis clay ini memang susah sikit nak basuh tapi korang kenalah rajin sikit untuk cuci sampai bersih sebab nanti kalau tak bersih clay mungkin akan tersumbat dekat pori pori rambut dan boleh menyebabkan masalah lain pulak. Baca sini jugak Produk penjagaan diri dari Himalaya Brands

Selain minyak rambut, hair styling spray juga adalah produk rambut yang wajib korang ada kalau nak set rambut supaya stay in style untuk jangkamasa yang lama. Korang boleh cuba Cab's immediate style spray dan Genuistyles style spray sebab bau dia memang wangi.

Cab's immediate style spray


Untuk pengetahuan korang, Cab's Immediate Style Spray adalah produk yang di import dari France dan Midori Geniustyles Style Spray pula didatangkan dari negara Jepun. Selain Style Spray, Midori juga mengeluarkan Midori Geniustyles Volume Mousse untuk create volume pada rambut. 

Midori Genuistyles style spray dan Volume Mousse


Ya ampun! Ini baru sikit korang, kalau nak explain semua produk yang ada dalam Hairdepot ini memang tak akan habis sebab banyak sangat. Kalau korang pergi Hairdepot mesti bawa keluar at least satu produk sebab harga pon mampu milik. Outlet Hairdepot pulak memang banyak di Klang Valley ini, senang untuk korang semua singgah. Kalau tak sempat singgah beli online pon boleh. 

Website
hairdepot.my

Facebook
www.facebook.com/HairDepot

Instagram
www.instagram.com/hairdepot_my
Terbaru Lebih lama