Dapatkan kulit yang bersih dan cantik dengan Hada Labo

Dapatkan kulit yang bersih dan cantik dengan Hada Labo | Skincare products yang ada dalam pasaran sekarang ini memang banyak sangat sampai rambang mata nak pilih dan semuanya menjanjikan hasil yang tiptop untuk membantu kulit kita nampak lebih sihat, lebih putih, lebih bermaya dan yang paling penting kulit kita yang suam suam kuku ini akan nampak lebih flawless. Tapi betul ke semua produk itu memberikan kita hasil yang memuaskan? 


Obviously not me. lol. Credit to peyebabterbaru.blogspot.my

Pada pendapat aku, semuanya bergantung pada kulit. Kita tak boleh nak tangkap muat jer beli apa apa product yang ada kat luar just because korang tengok kawan korang guna ada perubahan yang ketara pada kulit dorang. We need to "investigate" apa masalah kulit kita dulu before beli. Mungkin kawan korang tuh ada masalah kulit yang berminyak dan produk yang dorang guna itu sesuai untuk kulit yang berminyak tapi korang tak ada masalah yang sama, jadi bila korang guna produk itu tak ada apa pon yang berlaku.

Moral of the story, Kita perlu tahu apa masalah kulit kita before kita beli apa apa produk. Jangan jadi macam aku, Boleh dikatakan setiap bulan tukar pencuci muka. Result dia kelaut jugak. Muka tetap macam peta dunia. Scars kat mana mana pon ada. Aku ini pantang kalau ada jerawat hinggap mesti jari ini akan automatic pergi picit sebab feeling dia OMG tak terkata uolls.

















Credit to www.vanitytrove.com 

Sekarang ini aku ada jumpa one produk yang aku rasa sesuai dengan kulit muka aku which is Hada Labo. Produk ini dari jepun and seriously it is good for my skin type. Sebelum ini aku tak tahu pon yang produk ini wujud di Malaysia. Aku dapat tahu pon dari seorang vlogger di Youtube.


Hada Labo AHA/BHA Foaming Wash

Mengandungi AHA (Alpha Hydroxy Acid) dan BHA (Salicylic Acid) untuk remove kotoran dan minyak pada kulit. The best thing is ianya tidak mengandungi alkohol. Awal bulan aritu aku ke gurdian to buy some stuffs lepas itu teringat pasal produk ini and terus grab dia punya Facial wash. 


Cara nak guna macam biasalah. First basahkan muka dengan air and then pump some amount of foam onto palm. Sapu and massage a lil bit on your face lepas tuh basuh. Selain dari Facial Wash ini aku ada grab another product. Is it called Mild Peeling Lotion from the same brand, Hada Labo. 


Mild Peeling Lotion

Mild Peeling lotion ini digunakan untuk membuang sel sel mati pada kulit wajah kita. So, after korang dah guna facial wash. Boleh continue guna Mild peeling lotion sebelum gunakan Serum dan Moisturiser. At the moment, aku tak pakai any moisturiser, tapi i am thinking of buying one of that. Oh yer, korang salah seorang pengguna mask macam aku tak? if korang guna, apply Mild peeling lotion before that akan memberikan better result to our skin.


Buat masa sekarang, Kulit aku masih lagi dalam proses untuk pulih. Hopefully by using this product, kulit aku akan jadi baik dengan cepat. Aku akan update lagi about this in future untuk share dengan korang result dia.

P/S: Please remember yer, Kalau nak beli apa apa produk kaji or Investigate dulu kulit kita bersesuaian atau tak dengan produk yang kita nak guna,
Terbaru Lebih lama