Bermalam di Aloft Kuala Lumpur Sentral

Bermalam di Aloft Kuala Lumpur Sentral | Hari ini aku nak share dengan korang semua pengalaman aku dengan kawan kawan bermalam di Aloft Kuala Lumpur Sentral. Kenapa Aloft? First sebab decoration and design hotel nih very young and fresh. Everywhere pon colourful and modern memang sesuai untuk youngsters macam kitorang.gituh! The second one, rate bilik yang affordable. Itu yang paling penting. kalau tak affordable maknanya tak dapatlah nak check sini kan.

Aloha Desk 

Reason yang ketiga adalah disebabkan oleh lokasi hotel. kalau korang nak pergi by public transport memang senang nak reach hotel nih especially kalau naik LRT sebab Aloft hotel dekat ngan KL Sentral dan NU Sentral. 


For those yang nak shopping tuh senanglah. gambar yang aku share kat atas ini nama dia Aloha desk ( reception ) dan belakang reception counter ini ada satu grab n' go cafe (Re:fuel). On the right side pulak ada lobby lounge yang dipanggil Re:mix. kat situ korang boleh lepak and if let say korang tertinggal charger ke korang boleh charge kat situ sebab dorang ada sediakan tempat untuk charge phone. 



Room Key card

After dah settle check in and key card pon dah dapat kitorang straight away pergi ke bilik. Kitorang sebenarnya request early check in tapi tak dapat due to heavy occupancy. Masa kitorang pulak singkat sangat sangat sebab besok tuh dah start keja balik so tak dapatlah nak berjimba lebih. haha.


Basically kat atas nih adalah gambar bedroom, bathroom dan juga amenities yang ada dalam bilik. The best part adalah bed yang ada dalam bilik nih. kitorang request to have a twin queen bed instead of twin single bed. Besar gila kot, siap boleh guling guling macam dalam filem hindustan uolls. korang nak tahu tak "mega reason" why kitorang check in sini? lol. semestinya sebab pool dorang ler.hoho. 



Pool die dekat rooftop. kitorang pergi time malam, so tak dapat la nak tunjuk time siang punye view camne. Tapi for sure memang best. tak lama pon lepak sini sebab bukannya nak mandi pon. Lepas tuh kitorang keluar kejap pergi minum minum and balik bilik around satu pagi camtuh. kitorang check in plak time bulan puasa, haruslah kena bangun sahur kan kalau tak kejap lagi belum sempat tengahari perut dah start keroncong, kang nanya.huhu.


Sahur menu untuk room service quite oklah jugak. kenyang dan rasa pon boleh tahan sedap. Sahur menu yang hotel provide untuk guest tak banyak, ada dua pilihan jer hari tuh tapi berbaloi sebab banyak item dan yang paling penting murah.muahhaha,.

kitorang check in sehari jer pon tapi seronok sebab dapat hang out dengan kawan kawan. Insha Allah lepas ini kalau ada peluang and masa, nak pergi check in hotel lain pulak. thank you and happy blogging.
Terbaru Lebih lama