Ya Ampun! Self Service laundry maju nau nau.

Assalamualaikum.

Warga Blog sekalian. Siapa dekat sini species malas basuh baju? angkat siku tinggi tinggi lepas tuh 'siku' kepala sendiri. haha. Basuh baju pon malas memang patutlah siku kepala sendiri kan. Macam aku ini bukan malas tapi kurang rajin. kihkih. kalau kat rumah, memang mak tak pon kakak aku yang basuh, padahal bukan susah pon, just masuk kan baju dalam washing machine and bila dah siap tuh kau sidai jer dekat ampaian tunggu kering. settle. Bukannya kau kena pikul baju dalam bakul lepas tuh pergi basuh tepi sungai. Tapi tuhlah kan bila malas dah mula merasuk,  kau nak makan untuk hidup pon kau sanggup tahan tahan. tak gituh?

Sekarang ini semua benda tuh kena buat sendiri sebab jauh dari family. Aku ini menyewa jer and dalam rumah tak ada washing machine. Nak hantar laundry yang timbang ala ala dua ringgit sekilo tuh macam mahal jer. Better pergi self service laundry (SSL) tak payah kau nak tunggu 24 jam untuk collect balik pakaian. 


Biasanya, aku akan ke SLL dekat area rumah aku, memang dekat sangat jalan kaki jer tapi sejak beberapa hari yang lepas kot laundry tuh dah tutup. At first, aku ingat dia buka lambat ke apa, tapi dua hari lepas aku pergi time matahari terpacak atas kepala pon still lagi tak buka buka. Aku pon apa lagi cari la SLL lain yang berdekatan and wallah! aku jumpa Cleanpro Express.


Macam biasalah kalau dekat self service laundry ini akan ada washer dan dryer. Dekat cleanpro ada tiga pilihan, samada 9kg, 14kg dan yang paling ohsem ada washer dah dryer untuk 25kg. So, kau tak payah gelabah sangat kalau ada banyak pakaian. tak perlu divide guna dua washer and dryer. just letak sekali jalan jer.


25kg, Since laundry area rumah aku tuh dah tutup. Pakaian yang ada untuk dibasuh memang banyak gila. Mampu garu kepala jer bila tengok sebab kalau nak basuh tangan confirm confirm aku kena berkhemah dalam bilik air sebab tak akan siap punya dalam masa yang singkat. 


And this is the Dryer. Dekat tempat biasa aku pergi paling paling "busuk" pon ada untuk 18kg. Tapi dekat sini ada yang 25kg. Terbukti anda memang pro. sep sikit Cleanpro. Kalau korang nak tahu ada beberapa kemudahan lain yang disediakan di Cleanpro ini. Contohnya Coin exchange machine, Vending machine for drinks,  Vending machine untuk korang beli detergent, bleach atau pon softener if let say korang tak bawa, laundry beg pun ada kalau nak beli, ada Massage chair, Touch the sky dan juga Koisk Machine.

Part yang paling best untuk dikongsikan dengan korang adalah berkaitan Touch The Sky. apakah? TTS ini sebenarnya card system yang perkenalkan oleh Cleanpro untuk kemudahan customer dorang. Sekiranya korang pengguna setia Cleanpro, korang wajib ada dan guna sebab ianya coinless, faster, easy, convenient, secure dan juga trendy. Masa first time tengok Kiosk machine untuk Smart card ini aku macam jakun jugalah sebab untuk basuh baju pon guna smart card kau!. Maju nau nau kan.


Haaa. inilah dia Kiosk machine untuk beli smart card touch the sky. Aku belum lagi berkesempatan untuk guna. Next time, kalau aku guna, aku akan share dengan korang semua pengalaman mengunakan Smart card ini. So far, aku berpuas hati dengan service dekat cleanpro ini sebab banyak kemudahan yang ada especially wifi. Tak adalah bosan sangat duduk dekat situ sambil tunggu baju. Online pulak sambil masssage kan. No wonderlah Cleanpro ada banyak cawangan di malaysia, Singapore and thailand.

Terbaru Lebih lama