Oh My Size!

Assalamualaikum. Hari yang ditunggu tunggu dah pon sampai, dengan menggelupurnya aku ke mesin ATM berdekatan untuk check samada gaji dah masuk ke belum sebab tak sabar nak pergi shopping baju dan seluar baru. Pakaian yang sedia ada tuh dah macam tak berapa nak selesa sangat pakai sebab dah ketat sikit tapi still boleh pakai.

Seperti biasalah kalau pergi mana mana store pakaian, cara dorang susun pakaian are almost the same kan..bermula dari saiz yang kecil dan yang paling bawah atau hujung sekali will be the last or biggest size that they have. Macam biasa aku akan scroll satu satu cari untuk cari which size yang boleh fit aku punya badan and unfortunately tak ada.


Oh My Size! tergamam sekejap sebab size paling besar pon aku tak boleh nak pakai. Stress ok bila size yang paling gajah pon tak boleh nak fit. At that moment jugaklah aku ditampar oleh realiti dimana aku baru sedar yang aku nih gemok. haha. *sebelum nih pon dah sedar tapi still feeling feeling kurus lagi.weewww.

Bila kesedaran tuh dah ada aku mulalah nak timbang berat sebab nak tahu jugak berapa actually berat aku nih. Sekali timbang selepas balik dari cuti raya puasa arituh kecut perut tahu tak sebab berat dah cecah 107kg. Tahniah untuk aku sebab dapat title Obesiti. lol. Lepas timbang tuh tahap kesedaran aku semakin membuak buak. Jadi aku decide untuk diet. Bercakap pasal diet nih aku pernah juga buat dulu dulu tapi sekejap jer lepas tuh tersasar ke lautan hindi.

Aku harap azam aku untuk kurus kali ini akan membuahkan hasil. Alhamdulillah selepas dari balik cuti raya puasa on 21 atau 22 julai kalau tak silap, aku start diet dengan berat 107kg dan sekarang on 3 October berat aku 95kg. Dalam masa 2 Bulan lebih aku dapat kurangkan 12kg. Berat ideal aku dalam 65-75kg, aku harap berat aku akan terus berkurang sampailah capai target.

P/S : kata kata kejian dari orang yang berhati busuk  sebenarnya adalah salah satu sebab untuk korang capai apa yang korang nak. Don't give up. Keep it up. 
Terbaru Lebih lama