Housewarming di rumah kakak

Alhamdulillah..kenyang betul!..Seharian di rumah kakak aku menjamu perut..Seronok sebab semua juadah yang disediakan adalah hasil tangan tuan rumah sendiri..Kitorang satu family gotong royong untuk menyiapkan semua juadah.

Macam macam ada..Nasi dagang, Satay plus Nasi Impit plus Kuah Kacang, Kek, Agar-agar batik, Puding jagung dan juga Triffle..entry ini sebenarnya bertujuan untuk share gambar je..tak sempat nak snap semua..biasalah kan..bila tetamu dah datang takkanlah nak terhegeh hegeh cakap "jangan makan dulu..nak snap jap".. tak naklah kena chop "hantu IG" kan walau pun..haha..



challenge accepted! seriously sebelum ini tak reti bakar sate sebab aku malas and tak pandai nak maen agak agak.."eh!eh! masak ke tidak..masak ke tidak"..last last hangus aku kerjakan..tapi awal awal jer..lepas tuh dah ok..first round memang syok bakar sate nih..tapi second round tuh dah semput sebab cuaca panas giler..ditambah pulak dengan panas bara..fuh!!memang membaralah kan..sate yang dibakar nih dimakan dengan Kuah kacang plus Nasi Impit..



Dalam banyak banyak juadah..Sate, Kuah kacang dengan Nasi Impit nih yang jadi tumpuan..ramai tetamu yang datang terjah sate dulu..yang lain tuh kemudian pon takpe..haha..aku pon sama kalau pergi open house or beraya rumah orang..nampak jer sate..terus terjah takut habes.. nanti tak sempat nak makan baru padan muka..kihkihkih..Jom kite tengok menu lain pulak..


Ini namanya nasi dagang..Superb giler..harini aku makan dua kali nasi dagang..my mum masak dua jenis gulai untuk makan dengan dengan Nasi Dagang nih..gulai ayam dan gulai ikan tongkol..dua dua faberet aku..yummehlah!



Masih drooling walau pun dah kenyang bila tengok juadah juadah kat atas nih..aiyoo..abes tuh macam manalah badan tak macam tong drum..sodih..semuanya hidangan yang berat berat kan..mari kita tengok makanan yang ringan ringan pulak..


ini kek feberet aku..every raya..kitorang mesti ada kek nih..kitorang panggil "kek kosong"..kalau letak kek yang grand grand bagai dengan kek nih depan aku..for sure aku akan makan kek nih dulu..nak buat pun senang tapi aku tak pernah buat pun..kakak aku yang selalu buatkan. macam aku citer awal awal tadi..kitorang ada hidangkan agar agar batik, puding jagung dan triffle kat guest tapi aku tak sempat nak snap..oh yer ade satu pencuci yang aku sempat amek..


walau pun majlis dibuat secara kecil kecilan..tetap meriah dan menyeronokkan..yang paling penting mengenyangkan..kakak aku ada jemput jiran jiran baru kat tempat area dia pindah tuh..untuk mengeratkan silaturahim dengan jiran tetangga katanya..alhamdulillah..jiran jiran yang dijemput ada yang datang..oklah..rasanya sampai sini sajelah untuk entry kali ini..assalamualaikum semua.

Terbaru Lebih lama