Citer Dongeng tapi betul Versi Melaka

Pada pagi yang sangat indah, angin mula bertiup menyelubungi alam semesta, matahari masih lagi lena dibuai waktu tapi aku sudah mulakan pagi ku dengan  senyuman dengan hati yang penuh berbunga bunga. tidak sabar rasanya untuk memulakan pengembaraanku ke tempat yang penuh bersejarah iaitu bandaraya Melaka.

***

mohon maaf pada semua! pendahuluan untuk entry kali nih sangat "dongeng"..aku sebenarnya terbawa bawa dengan mood fairytale anugerah skrin semalam.kihkihkih. dalam entry kali nih aku nak share pengalaman aku mengembara ke kota yang penuh dengan sejarah iaitu Melaka..sebelum tuh nih ah gambar untuk tatapan umum.


Selamat Datang Ke Melaka..

sebelum aku potpetpotpet..aku nak buat pengakuan.sebenarnya ini baru kali kedua aku ke melaka..first time dulu aku pergi melaka untuk trip kolej semester dua..sekarang dah habes belajar pon..korang kirelah sendiri berape lame dah aku tak ke sana..sadis sangat..so aku macam excited nak pergi sana..First place yang aku pergi..

1. Macau Gallery


Sekiranya korang merancang untuk melancong ke Macau tapi tak tahu macam nak mulakan aktiviti korang kat sana..korang jangan risau sebab Galeri macau nih menyediakan pelbagai maklumat berkenaan dengan Macau termasuklah sejarah ,adat budaya dan juga tempat tempat yang menarik untuk korang semua kunjungi.


Lokasi Galeri Macau cuma 10 minit dari bandaraya Melaka.
alamat : No.6, Bukit Feringgit, 75400 Melaka
Contact Number : 062869939

2.Stadthuys "Red Building"


Ramai giler orang time aku pergi nih..even cuaca tak menentu pon still ramai orang..time aku sampai tuh panas terik kot..semuaorang pakai spek hitam dengan topi yang macam macam jenis..and then, 30 minutes lepas tuh hujan pulak..semua orang sebok beli payung pulak..seperti biasalah..aku nih kalau pergi somewhere sure kene singgah kedai ole ole sebab nak carik Fridge magnet..


and i found this cute Fridge Magnet..so aku beli jer la..tambah lagi satu koleksi.

3. Pantai Klebang

Lucky me sebab ada ramai kawan kawan kat melaka..and i just wanna say thank you so much sebab habeskan masa korang dengan aku walau pon korang still lagi penat giler sebab baru habes kelas arituh.. thank you nami , cheq, aimi and  ecah.


Pantai klebang nih femes dengan Coconut Shake..ramai orang datang sini semata mata nak minum coconut shake yang Ummmph nih..


Alamat : Lot 130 Solok Kampung Bahagia Klebang Besar 75250 Melaka

The Journey was so great tapi timing tak kena because i went there on a holiday and there were so many people..crowded giler and one more thing, Weather! we cannot predict the weather kan..sometimes hujan and sometimes panas terik..tapi aku tetap enjoy.. yeeeehaaa!. Paalam guys... *paalam ( Good Bye in Tagalog ).
Terbaru Lebih lama